FAQ – Find svaret her
Her kan du hurtigt finde svar på de mest almindelige spørgsmål.
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte os.
Sælger i nye og brugte telefoner?
Fabriksnye telefoner:
Ja vi kan leverer stort set alle tilgængelig modeller og mærker på markedet efter aftale.
Vi er ikke lagerførende på mobiltelefoner, men for det meste kan vi have dem hjemme den næste arbejdshverdag.
Kontakt os endelig for et uforpligtende tilbud.
Brugte telefoner:
På nuværende tidspunkt kan vi desværre ikke tilbyde brugte telefoner.
Det afhænger meget af hvad vi kan bestille hjem og ikke mindst hvilken stand de er i. Vi har en standard vi gerne vil overholde, når det kommer til gensalg af brugt elektronik.
Når vi endelig får et parti hjem, vil vi melde det ud på hjemmesiden og vores sociale medier.
Hvad kan jeg købe fysisk i butikken?
I vores butik i Ringsted, finder du et lille men bredt udvalg af diverse hardware. Vi kan bestille stort set alt elektronik hjem, og efterfølgende have det i butikken næste arbejdshverdag hvis alt går vel.
Vi er lagerførende på windows computere, printere, iPhone tilbehør, Mesh routere og andre små ting.
Har du nogle specifikke ønsker eller en konkret forsørgelse, er vi altid klar med et uforpligtende tilbud.
Sælger i løse reservedele?
Nej vi tilbyder desværre ikke løse reservedele til nogle elektroniske enheder på nuværende tidspunkt.
Men vi foretager med glæde en reparation for dig, som kræver en ny reservedel.
Kontakt os gerne for en uforpligtigende snak.
Tilbyder i studierabat?
Ja det gør vi.
Vi tilbyder alle studerende 10% rabat på computer reparationer og 5% på iPhone reparationer.
Ved benyttelse af tilbuddet kræver det fremvisning af gyldigt stuediekort inden reparationens påbegyndelse.
– Tilbuddet er kun gældende for den studerende, og kan derfor ikke videregive rabatten til anden part. Tilbuddet kan ej heller kombineres med andre tilbud eller rabatter.
Hvilke betalingsmuligheder tilbyder i?
Du kan betale med alle almindelige betalingskort, MobilePay, bankoverførsler samt fakturabetalinger.
Derudover har vi et indgående samarbejde med XpressPay, som giver dig mulighed for at dele dine betalinger op, så du ikke skal betale det hele på én gang. Kontakt os herom.
Har du et af vores abonnementsløsninger, kan vi tilbyde en automatisk PBS-aftale, så du ikke skal lave automatisk bankoverførsel hver måned.
Tilbyder i firmaaftaler?
Vi er altid åben overfor nye firmaaftaler om det så gælder, reparationer, rådgivning, serviceaftaler eller andet.
Kontakt os endelig på [email protected] eller ring til os på: +4559161802
Reparation og garanti
Skal jeg bestille tid inden ankomst?
Ved mobilreparationer kan du booke tid her på siden, så er du sikker på at vi kan tage din enhed ind med det samme. Dette er ikke muligt med andre reparationer lige pt.
Ved andre reparationer eller henvendelser, er man altid velkommen til at komme forbi butikken for at få en personlig dialog eller sparring. Alle enheder som indleveres på værkstedet kommer ind i vores kø system. Så det kan godt betale sig at kontakte os inden indlevering af udstyr, så du på forhånd ved hvor travlt vi har i det pågældende øjeblik.
Er der mulighed for at vente i butikken?
Du er mere end velkommen til at vente i butikken imens din enhed er på værkstedet.
Vi har et pladser i butikken hvor du kan sidde og vente imens vi byder på koldt eller varmt at drikke. Vi stiller også gerne Wi-Fi til rådighed.
Dog afhænger reparation-/servicetiden på den enkelte indleverede enhed af, hvilken type arbejde der skal laves. Dette bliver selvfølgelig afklaret inden din enhed bliver indleveret på værkstedet.
Hvor lang tid tager en reparation?
Smartphones:
Hvis vi har den nødvendige reservedel på lager, tager de fleste smartphone reparationer omkring 30-60 min.
Dog kan tiden varierer alt efter hvilken type reparation der er tale om.
Computer:
De fleste reparationer starter typisk ud med en fejldiagnosticering af computeren, netop for at kunne klarlægge så præcist som muligt, de fejl computeren måtte have. Medmindre andet er aftalt og fejlen er tydeliggjort fra kundens side.
Fejltjekket er gratis på alle hverdags / kontor computere og tager typisk 1-3 hverdage.
En efterfølgende reparationstid kan variere rigtig meget, eftersom disse er uforudsigelige og kan i nogle tilfælde være omfattende.
Ved gaming computere, har vi dog en længere behandlingstid, eftersom tjekket på disse typisk er mere omfattende, og kræver væsentlig længere tid at både fejlsøge og reparerer. Den typiske behandlingstid herunder lægger på 3-5 hverdage.
Du får som regel en mere nøjagtig tidshorisont samt pris efter diagnosen er stillet.
Reparerer i gamercomputere?
Det gør vi i hvert fald. Vi har igennem tiden haft mange gamercomputere ind på værkstedet, både med diagnosering, reparation og samling af nye maskiner.
Et fejltjek af computeren tager 3-5 arbejdsdage, og koster 499,- inkl. moms.
Grunden til at dette er anderledes fra de almindelige computere, er fordi disse maskiner er meget mere tekniske og komplicerede at fejlsøge.
Vi skal ind og kigge på hver indbygget komponent i maskinen, og samtidig fejlsøge maskinens software + hardware.
Når vi har fundet fejlen på din computer, vil du efterfølgende få fremsendt et tilbud på din reparation.
Acceptere du derefter tilbuddet vi fremsender, fjerner vi fejlsøgningsgebyret. Så du til sidst kun betaler for reparationen.
Bruger i originale dele ved reparationerne?
Alle mobil reservedele hos Torp IT er af original/OEM kvalitet, hvilket betyder, at du får det du er vant til fra originalen.
Vi tilbyder også det vi kalder for en A reservedel. Det er en billigere skærm der hovedsageligt består af kopireservedele.
Ved computer reparationer benytter vi os kun af originale reservedele som er produceret specifikt til din computer model.
Hvad sker der med min data, når min enhed er til reparation?
Der bliver ikke slettet noget data fra din enhed ved indlevering til reparation. Hvis der mod al forventning, skulle være behov for at slette din data, vil du blive kontaktet først, ellers vil det fremgå ved din udleverede ordreseddel, som også vil være nævnt i butikken ved indlevering. Ved computer reparationer, tages der så vidt muligt altid backup, før arbejdet begyndes.
Hvorfor skal i bruge min adgangskode til de indleverede enheder?
Vores teknikere skal anvende din kode til at teste alle funktioner både før og efter reparationen for at sikre, at alt fungerer korrekt, inden vi returnerer enheden. Alle oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med persondataloven.
Kan i reparerer på samme dag?
Alle mobil reparationer kan vi for det meste godt klare samme dag som indlevering. Dog har vi en deadline for indlevering af udstyr kl. 15:30.
Reparationer af alt andet udstyr kan vi ikke nå at klare samme dag som indlevering. Da vi har et kø system som skal overholdes. Er det en sag som haster, har vi et spring-over-gebyr på 499,- inkl. moms.
Så lægger vi din enhed på værkstedsbordet med det samme, og påbegynder fejlsøgning / reparation. Derfra vil det forsat tage vores sædvandlige reparationstid at fuldfører.
Læs mere under vores side Servicetjek
Tilbyder i låneenheder ved reparationerne?
Nej desværre. På nuværende tidspunkt, kan vi ikke tilbyde låne telefoner eller lign.
Hvad betyder garanti på reparationer?
Vi tilbyder alle vores kunder 24 måneders reklamationsret og 12 måneders garanti på alle udførte reparationer undtagen væskeskader.
Garantien omfatter IKKE selvforskyldte skader, og hvis telefonen eller computeren har lidt fysisk overlast. Den dækker derimod alle fejl, der kan opstå i forbindelse med den pågældende reservedel.
Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti?
Når du får din enhed repareret hos os, har du, i henhold til dansk lovgivning, en reklamationsret på 2 år. Det betyder, at hvis der opstår problemer med reparationen inden for de første 6 måneder, er du berettiget til at få det løst uden omkostninger for dig. I perioden fra den 6. til den 24. måned er det derimod dit ansvar at dokumentere, at problemerne skyldes vores arbejde.
Hvornår bortfalder min reklamationsret?
Reklamationsretten på elektronisk udstyr i Danmark er reguleret af Forbrugeraftaleloven og gælder typisk i 2 år fra købsdatoen. Hvis du køber et produkt, har du ret til at klage over fejl og mangler i op til 2 år. Det er vigtigt at bemærke, at reklamationsretten kun dækker fejl, der opstår under normal brug og ikke skader forårsaget af fejlbetjening, slid, uheld eller lignende.
Lever din enheds fejl op til ovenstående, anbefaler vi at rette henvendelsen til firmaet som har solgt dig produktet.
Er reklamationsretten forældet eller er det en selvforskyldt skade, kan din forsikring måske dække udgifterne ved en reparation.
Kontakt os endelig, så guider vi dig den rigtige vej.
Kan man få mængderabat, hvis man skal have repareret flere enheder?
Vi har ikke nogen faste mængderabatter, men skal du have foretaget mange reparationer, så kan teknikeren ofte finde en god pris til dig.
Kontakt os herom for en uforpligtende snak.