Ofte stillede spørgsmål – faq

Her kan du nemt finde svar på de mest gænge spørgsmål. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at tage
kontakt til os enten via telefon, mail eller online chat.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål

SÆLGER I NYE OG BRUGTE TELEFONER?

Ja, vi sælger både brugte og nye telefoner. Kontakt os på tlf: 59161802 eller på kontakt@torpit.dk for gældende dagspris.

Se udvalget af brugte telefoner og computere under brugtmarked

SKAL JEG BESTILLE TID ELLER KAN JEG BLOT KOMME FORBI?

Du kan enten komme forbi vores butik/værksted ellers har du også mulighed for at booke en tid her på siden eller tlf: 59161802. Du kan også skrive os en mail på kontakt@torpit.dk

SÆLGER I RESERVEDELE TIL TELEFONER/TABLETS LØST?

Nej. Vi sælger ikke reservedele til telefoner/tablets løst.

HVOR LANG TID TAGER DET AT FÅ REPARERET MIN TELEFON/TABLET/COMPUTER?

Hvis der er tale om en smartphone reparation, tager det som regel 30 – 60 minutter at få repareret, alt efter travlhed og reservationer, samt om de nødvendige reservedele er på lager.

Hvis der er tale om en iPad/tablet-reparation, tager det som regel 24-72 timer, eftersom denne reparation er mere omfattende og tidskrævende. Dette afhænger også af at om reservedelen er på lager.

Hvis der er tale om en computer, tager det som regel 1-3 arbejdsdage, efter som at disse reparationer, kan være meget omfattende. Du får som regel en mere nøjagtig tidshorisont allerede samme dage efter diagnosen er stillet.

KAN I REPARERE SAMME DAG?

Hvis du blot kommer forbi vores butik, kan vi have din telefon klar samme dag, og alt efter travlhed, allerede ca. 1 time efter, samt om de nødvendige reservedele er på lager. Du er velkommen til at tage en kop kaffe mens du venter.

Computere kan vi i visse tilfælde reparere samme dag afhængig af omfang. Du vil få info og tidshorisont ved indlevering.

HVAD BETYDER GARANTI PÅ REPARATIONER?

Vi tilbyder alle vores kunder 24 måneders reklamationsret og 12 måneders garanti på alle udførte reparationer undtagen væskeskader.

Garantien omfatter IKKE selvforskyldte skader, og hvis telefonen/computer/tablet har lidt fysisk overlast. Den dækker derimod alle fejl, der kan opstå i forbindelse med den pågældende reservedel.

HVAD ER FORSKELLEN PÅ REKLAMATIONSRET OG GARANTI?

Når du får repareret din enhed hos os, har du jf. dansk lovgivning 2 års reklamationsret. Denne ret til at reklamere betyder, at hvis der skulle være problemer med din reparation inden for de første 6 måneder, er du berettiget til at få udbedret problemet på vores regning. I perioden 6.-24. måned er det herefter op til dig at påvise, at det er vores ansvar, at du oplever problemer med din reparation.

BEVARER JEG MIN REKLAMATIONSRET?

Reklamationsretten på din telefon bortfalder, ligeså snart telefonen har været tabt eller lidt andre former for synlig overlast.

BRUGER I ORIGINALE DELE HOS TORP IT?

Alle reservedele hos Torp IT Service er af original/OEM kvalitet, hvilket betyder, at du får det du er vant til fra originalen.

Vi tilbyder det vi kalder for en A reservedel. Det er en billigere skærm der hovedsagligt består af kopireservedele.

TILBYDER I LÅNETELEFONER VED REPARATIONERNE?

Nej, ikke på nuværende tidspunkt.

HVAD SKER DER MED MIN DATA, NÅR MIN TELEFON/TABLET/COMPUTER ER TIL REPARATION?

Der bliver ikke slettet noget data fra din telefon/tablet/computer ved indlevering til reparation. Hvis der mod al forventning, skulle være behov for at slette din data, vil du blive kontaktet først. Ved computer reparationer, tages der så vidt muligt altid backup, før arbejdet begyndes.

HVORFOR SKAL I BRUGE MIN KODE?

Vores teknikere skal bruge din kode til at teste alle funktioner før reparationen og efter reparation, for at sikre sig, at alt virker som det skal, inden vi afleverer den tilbage. Alt data bliver behandlet ifølge persondataloven.

KAN JEG VENTE MENS I REPARERER?

Du er meget velkommen til at vente i vores butik, mens vi udbedrer skaden på din enhed. Vi har i alle butikkerne indrettet hyggelige ventesteder, hvor du kan få en tår at drikke ellers benytte dig af vores Wi-Fi.

KAN MAN FÅ MÆNGDERABAT, HVIS MAN SKAL HAVE REPARERET FLERE ENHEDER?

Vi har ikke nogen faste mængderabatter, men skal du have foretaget mange reparationer, så kan teknikeren ofte finde en god pris til dig.

KAN JEG FÅ EN FIRMAAFTALE?

Hvis du og din virksomhed, ønsker en firmaaftale – kontakt os da på tlf: 59161802 eller på kontakt@torpit.dk

HVORDAN KAN JEG BETALE?

Du kan betale med alle gængse betalingskort. Vi modtager også MobilePay.

Vi modtager også bankoverførsler og fakturabetalinger.